ΣΠΕΙΡΑ

ΣΠΕΙΡΑ λογότυπο

Προβολή Ταινίας 'Blow-Up' [Τετάρτη 25 Σεπτ.'19]

Προβολή Ταινίας Blow-Up' [Τετάρτη 25 Σεπτ.'19]
Τετάρτη 25 Σεπτέμβρη 2019, ώρα 9:30μμ
Προβολή της ταινίας:
"Blow-Up"

Έτος παραγωγής: 1966
Σκηνοθεσία: Michelangelo Antonioni
Διάρκεια: 111 λεπτά

// Όλες οι προβολές στη ΣΠΕΙΡΑ είναι δωρεάν και ανοιχτές στο κοινό //

 Οι θερινές προβολές γίνονται στον εξωτερικό προαύλιο χώρο του κτιρίου της ΣΠΕΙΡΑΣ.  


“Σχεδόν μισό αιώνα μετά την κυκλοφορία της ταινίας Blow-Up του Michelangelo Antonioni, η σχέση της φωτογραφίας με την πραγματικότητα εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα (έμμεσα κατά κύριο λόγο) της καθημερινής ζωής. Αν και η συζήτηση αυτή ξεκίνησε παράλληλα με την εφεύρεση του μέσου, ο Antonioni το 1966 τη μετέφερε στη μεγάλη οθόνη μέσω του αφηγηματικού κινηματογράφου και έθεσε ξεκάθαρα προς αμφισβήτηση τη χρήση της φωτογραφίας ως αποδεικτικού στοιχείου στο ευρύ κοινό.”
“Το Blow-Up αφηγείται την ζωή ενός καταξιωμένου φωτογράφου μόδας, του Thomas, ο οποίος παράλληλα με τη φωτογράφηση μοντέλων καταπιάνεται με τη δημιουργία ενός photobook με θέμα την εργατική τάξη και κατά συνέπεια την αποβιομηχάνιση του Λονδίνου της δεκαετίας του ’60, στη σκιά του Ψυχρού Πολέμου. Η αναζήτηση υλικού τον οδηγεί σε ένα πάρκο, όπου φωτογραφίζει [..] ένα ζευγάρι. Σε χρονικό διάστημα αρκετών λεπτών η δράση εκτυλίσσεται σε πραγματικό χρόνο, ενώ ακούγεται μόνο ο ήχος του θροΐσματος των φύλλων από τον αέρα (στοιχείο «κλειδί» για τη συνέχεια), που εμπλουτίζεται περιστασιακά από εκείνον του κλείστρου της SLR. Σε μια προσεκτική κινηματογραφική χορογραφία, όπου, από τη μία βλέπουμε το οπτικό πεδίο του Thomas (τρυφερές στιγμές του ζευγαριού) και από την άλλη τον ίδιο να φωτογραφίζει, ο Antonioni συνδέει το μηχανικό μέσο με την υποψία ενός εγκλήματος και κατ’ επέκταση με την αμφιβολία που υπήρξε από τη γέννηση του μέσου για το αν μια φωτογραφία αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο.”
Για Περισσότερα διαβάστε εδώ...
-------------------------------------------

Ο Antonioni, μία από τις βασικότερες επιρροές του Θ. Αγγελόπουλου, αφηγείται τη δική του εκδοχή μίας ιστορίας. Είναι όμως έτσι; Είναι σίγουρα η εκδοχή του σκηνοθέτη; Μιλάμε για την ίδια ιστορία που μπορεί να έχει πολλές εκδοχές, ή κάτι άλλο; Η αλληλουχία των φωτογραφιών, η οποία γέννησε και τον κινηματογράφο, τί μπορεί να αφηγηθεί εάν η πρώτη απομονωθεί από το context της; Όπως κάθε ερμηνεία, κάθε προσέγγιση της πραγματικότητας, κάθε ανάγνωση, απαιτεί “κάτι” από εμάς για να γίνει αντιληπτή, έτσι και αυτή η ιστορία, αυτή η ταινία, αυτό το περιεχόμενο, καθορίζεται εν μέρει από το δημιουργό και εν μέρει από τον θεατή. Η συνέχεια στην προβολή της 25ης Σεπτεμβρίου.

Τετάρτη 25/9/2019 στις 21.30
στον Χώρο Ελεύθερης Έκφρασης “ΣΠΕΙΡΑ”